Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

1 Οκτ 2012

ΓΙΑΤΙ Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ, Ημερίδα

Η αξία της Παιδείας αναγνωρίζεται καθολικά και σε υψηλούς τόνους. Η εκπαίδευση είναι θεσμοθετημένο καθήκον της πολιτείας. Ωστόσο, η Παιδαγωγική, ως επιστήμη της Αγωγής, έχει αμφισβητηθεί με πολλούς τρόπους, όχι μόνο ως προς την αναγκαιότητά της, αλλά και ως γνωστικό αντικείμενο και επιστημονικό πεδίο.
Η ρήση του Μπέρναρντ Σω ότι «Όποιος μπορεί να κάνει κάτι, το κάνει, όποιος δεν μπορεί, το διδάσκει» χρησιμοποιείται μάλλον σαν ευφυολόγημα, αλλά η αντίληψη ότι είναι αρκετό να γνωρίζεις το θέμα που θα διδάξεις εκφράζεται συχνά από σύγχρονους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων.
Είναι όμως ανεξάρτητο το «τι» από το «πώς» της διδασκαλίας; Αν όχι, τότε τι περιλαμβάνει αυτό το «πώς»; Τεχνικές και μεθόδους ή και τη φυσιογνωμία των εκπαιδευτικών και των μαθητών τους; Και έπειτα, είναι όντως διδακτά όσα αξίζουν ή μας ενδιαφέρουν να μάθουμε; Τελικά, γιατί χρειάζεται η Παιδαγωγική;
Αυτά τα κεντρικά ζητήματα στοιχειοθετούν το θέμα για την πρώτη ημερίδα της Ένωσης Ελλήνων Παιδαγωγών. Η ημερίδα διεξάγεται το Σάββατο, 6 Οκτωβρίου 2012, στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων, αίθουσα «Αντώνης Τρίτσης», ώρα 9.00-14.00.

Πρόγραμμα


9.00 – 9.30 : ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ – ΕΓΓΡΑΦΕΣ

9.30 – 9.45: ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ - ΕΝΑΡΞΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ


Α΄ ΘΕΜΑΤΙΚΗ

9.45 – 10.00
Μπερερής Πέτρος
Πρόεδρος Ένωσης Ελλήνων Παιδαγωγών

Εισαγωγή στην προβληματική της θεματικής της ημερίδας: «Η αναγκαιότητα της Παιδαγωγικής επιστήμης»

10.00 – 10.20

 Μαρμαρινός Ιωάννης
Πανεπιστήμιο Αθηνών

«Ο αναστοχαστικός δάσκαλος και το αξιακό πλαίσιο της εκπαίδευσης»

10.20 – 10.40
Φλουρής Γεώργιος,  Μαυρόπουλος Αβραάμ
Πανεπιστήμιο Αθηνών

«Περιοδολόγηση τω σημαντικότερων παιδαγωγικών θέσεων-προσεγγίσεων σχετικά με την αναγκαιότητα της διδακτικής κατάρτισης των εκπαιδευτικών. Η πρόταση ενός σύγχρονου ‘‘αρχιτεκτονικού’’ μοντέλου διδασκαλίας»


10.40 – 11.00
Γουριώτου Έφη
Πανεπιστήμιο Κρήτης

«Οι παιδαγωγικές-λεκτικές αλληλεπιδράσεις εκπαιδευτικών και νηπίων»

11.00 – 11.30   ΣΥΖΉΤΗΣΗ
11.30 – 12.00   ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

Β΄ ΘΕΜΑΤΙΚΗ

12.00 – 12.20
Κολιάδης Εμμανουήλ
Πανεπιστήμιο Αθηνών

«Ο ρόλος και η προσφορά της σύγχρονης Ψυχολογίας (κοινωνικογνωστικός συμπεριφορισμός) στην Παιδαγωγική πράξη»

12.20 – 12.40
Νικολακάκη Μαρία
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

«Η κριτική Παιδαγωγική ως δημοκρατική πρακτική»

12.40 – 13.00

Βλαχάδη Μαρία
Πανεπιστήμιο Κρήτης

«Η Παιδαγωγική στην πολιτική επιστήμη»


13.00 – 13.30  ΣΥΖΗΤΗΣΗ
13.30 – 14.00 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ