Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

13 Ιουν 2015

Μπαλτάς: «Ενιαίο βιβλίο σε κάθε βασικό μάθημα»

Μπαλτάς: «Ενιαίο βιβλίο σε κάθε βασικό μάθημα»
Ο υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Αριστείδης Μπαλτάς αναφερόμενος στο θέμα των Πρότυπων και Πειραματικών τόνισε: «Διακρίνουμε τα δύο, κρατάμε και τα δύο, θέλουμε να βελτιώσουμε τις παιδαγωγικές λειτουργίες και των δύο. Αλλωστε μόνον τα τέσσερα τελευταία χρόνια λειτουργούσαν ως ενιαία».
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Ένιωσε άνετα όταν πλέον καθίσαμε στο τραπέζι συσκέψεων, που βρίσκεται σε μια γωνιά του πολύ μεγάλου –«αυτοκρατορικό» το χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας στην πρόσφατη επίσκεψή του στο υπουργείο- «κληρονομημένου» υπουργικού του γραφείου. Ο υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων Αριστείδης Μπαλτάς δεν είναι εξοικειωμένος με την πολυτέλεια του γραφείου.
Σχεδιάζει, όπως αποκαλύπτει στην «Κ», μία μεγάλη τομή στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με έναν από τους άξονες την υιοθέτηση ενιαίου βιβλίου σε κάθε βασικό μάθημα για τις τάξεις του γυμνασίου και τις αντίστοιχες του λυκείου. Επιθυμεί την υιοθέτηση ενός νέου εξεταστικού συστήματος που θα ενισχύει την αξιολόγηση των μαθητών με βάση την κριτική τους ικανότητα και τη μείωση των δαπανών της οικογένειας για τη φροντιστηριακή προετοιμασία των παιδιών. Κάνει λόγο για ουσιαστική και όχι τιμωρητική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, ενώ οραματίζεται ένα πανεπιστήμιο συνδεδεμένο με τις ανάγκες της κοινωνίες και το διεθνές επιστημονικό γίγνεσθαι. Επί της ουσίας, περιγράφει τις πολιτικές γραμμές, «οι οποίες θα εξειδικευθούν μέσα από διάλογο σε κλίμακα ενός έτους». Την ίδια στιγμή βέβαια, υπεραμύνεται των αποφάσεων που έλαβε μέσα στο πρώτο τρίμηνό της η νέα κυβέρνηση και συνιστούν κατάργηση βασικών πολιτικών στον χώρο της παιδείας από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, με αποτέλεσμα να επικρίνεται για «οπισθοχώρηση στη δεκαετία του ’80» και «αντιμεταρρύθμιση». Ωστόσο, απαντώντας, χαρακτηρίζει τις προτάσεις του υπουργείου «άνοιγμα στο μέλλον» και «επαναφορά της δημοκρατίας και της ακαδημαϊκότητας». Ενδεικτικά, χαρακτηρίζει καινοτόμο τον τρόπο με τον οποίο θα ψηφίζουν οι φοιτητές στις πρυτανικές εκλογές.
– Είδαμε την αλλαγή του πλαισίου λειτουργίας των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, με τους επικριτές να μιλούν για κατάργησή τους και επαναφορά στο καθεστώς του 1985. Επαναφέρατε τη φοιτητική συμμετοχή στις πρυτανικές εκλογές, που καθιερώθηκε το 1982. Τι καινούργιο έχουν αυτά, ως πρώτα μέτρα μιας νέας κυβέρνησης;
– Ως προς τα Πειραματικά και τα Πρότυπα, οι επικριτές μου εξακολουθούν, περιέργως, να μη θέλουν να καταλάβουν τι λέμε. Διακρίνουμε τα δύο, κρατάμε και τα δύο, θέλουμε να βελτιώσουμε τις παιδαγωγικές λειτουργίες και των δύο. Αλλωστε μόνον τα τέσσερα τελευταία χρόνια τα πολύ διαφορετικά Πρότυπα και Πειραματικά λειτουργούσαν ως ενιαία. Για τη φοιτητική ψήφο, κάνουμε μια θεμελιώδη αλλαγή. Εισάγουμε την καθολική ψηφοφορία των φοιτητών και συναρτούμε τη βαρύτητα της φοιτητικής ψήφου με το ποσοστό συμμετοχής. Σημαντικό είναι ότι στην πρόσφατη σύνοδο των 47 Ευρωπαίων υπουργών Παιδείας στο Ερεβάν, η συναφής αρχή υιοθετήθηκε στην τελική απόφαση.
– Ακόμη κι έτσι, το σύστημα που προκρίνεται δεν επιτρέπει τη συναλλαγή των παρατάξεων με τους υποψηφίους πρυτάνεις, όπως έχει συμβεί από το 1982 και έκτοτε;
– Το ακριβώς αντίθετο. Η διαδικασία ανοίγεται σε όλους τους φοιτητές. Είναι σωστό, νομίζω, να θεωρώ πως οι φοιτητές, ως ακαδημαϊκοί πολίτες που ψηφίζουν για τη διακυβέρνηση της χώρας δικαιούνται να έχουν λόγο στα του οίκου τους.

Η συνέχεια εδώ