Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

17 Φεβ 2016

Συνέντευξη Αδριανής Σ., μαθήτριας Δ΄τάξης, 9ου Δημ. Σχ. Καλαμαριάς

Περιοδικό Dein SPIEGEL, τεύχος 9/2015,

Πάντα τις Παρασκευές έπαιρνα ένα ευρώ για χαρτζιλίκι. Αυτό δηλαδή είχαμε συμφωνήσει με τους γονείς μου. Όμως τώρα, έτσι συστηματικά, δεν παίρνω πια χρήματα, επειδή δεν έχουμε τη δυνατότητα. Ο λόγος γι’ αυτό είναι η κρίση που υπάρχει στην πατρίδα μου λόγω χρέους.
Πώς έφτασε η Ελλάδα στην κρίση, δεν ξέρω ακριβώς. Αυτό είναι τόσο πολύπλοκο που μάλιστα και πολλοί ενήλικες δεν το καταλαβαίνουν. Ξέρω όμως τι σημαίνει για την οικογένεια μου το ότι τα πράγματα είναι τόσο χάλια στην Ελλάδα. Το χαρτζιλίκι μου είναι το πιο ασήμαντο πρόβλημα, δεν με απασχολεί καθόλου. Η μητέρα μου έχασε τη δουλειά της, ήταν λογίστρια. Οι εταιρείες πρέπει να εξοικονομήσουν χρήματα η πτωχεύουν και γιαυτο το λόγο πολλοί άνθρωποι χάνουν τη δουλειά τους. Μετά δούλεψε η μαμά μου ως πωλήτρια, αλλά έχασε και αυτή τη δουλειά. Τώρα εργάζεται ως καθαρίστρια, αλλά αυτό μας αποφέρει ελάχιστα χρήματα. Ευτυχώς ο πατέρας μου έχει ακόμα δουλειά. Όμως παίρνει πολύ λιγότερα χρήματα απ'οτι παλιότερα. Ο μισθός του έχει μειωθεί αρκετά τα τελευταία χρόνια.


Δεν πηγαίνουμε πια σε εστιατόρια η καφετέριες. Μόνο πριν μερικές εβδομάδες κάναμε μια εξαίρεση, όταν οι γονείς μου ψήφισαν στο δημοψήφισμα. Καθίσαμε σε μια καφετερία, οι γονείς μου ήπιαν ένα ούζο κι εγώ ένα χυμό πορτοκάλι. Όλα μαζί κόστισαν 3,50 Ευρώ. Αυτό ήταν όλο. Προσπαθώ να στηρίζω τους γονείς μου. Να δουλεύω κανονικά φυσικά δεν μου επιτρέπεται, αλλά την περασμένη χρόνια, είπα τα κάλαντα στη γειτονιά και μάζεψα 40 Ευρώ. Αυτά τα διέθεσα για ένα ωραίο χριστουγεννιάτικο γεύμα. Χρήματα για παιχνίδια δεν έχουμε. Αυτό όμως μου είναι αδιάφορο, αφού έτσι κι αλλιώς δεν θέλω να έχω αγοραστά πράγματα. Τα παιχνίδια από τα καταστήματα είναι ακριβά και χαλανε γρήγορα. Γιαυτο προτιμώ να φτιάχνω κάποια μόνη μου. Τον περασμένο μήνα έφτιαξα ένα κουκλόσπιτο. Το έχω ήδη τελειώσει. Είναι από χαρτόνι και για τα παράθυρα μου έδωσε η μαμά μου τούλι.


Για να πάμε διακοπές δεν έχουμε τη δυνατότητα. Αλλά για μένα αυτό δεν είναι σημαντικό, αφού περναω τέλεια και στο σπίτι. Η περιοχή στην οποία μένουμε χαρακτηρίζεται ως φτωχή. Αλλά εγώ την αγαπώ. Δεν θα την άλλαζα για τίποτα τον κόσμο! Υπάρχουν πολλά δέντρα , λουλούδια, πολύχρωμα σπίτια και επίσης έχω υπέροχους φίλους στη γειτονιά. Οι φίλοι, οι όποιοι είναι μεγαλύτεροι και πιο ανεπτυγμένοι από μένα μου χαρίζουν τα ρούχα τους όταν πια τους μικραίνουν. Κι εγώ κάνω το ίδιο για τους μικρότερους φίλους μου. Αλληλοϋποστηριζόμαστε στη γειτονιά μας. Τώρα στις καλοκαιρινές διακοπές παίζουμε τα απογεύματα στο πάρκο, όπως για παράδειγμα κρυφτό η πηγαίνουμε στη θάλασσα. Παίρνουμε το λεωφορείο 71 και σε 40 λεπτά είμαστε στην Αγ. Τριάδα. Η θάλασσα εκεί είναι γαλάζια με ψιλή άμμο. Εκεί περνάμε την ημέρα μας και γυρίζουμε περίπου στις 11 το βραδύ. Για τα δεδομένα της Γερμανίας αυτό είναι μάλλον αργά, αλλά άδω το καλοκαίρι κάνει τόσο ζεστή, που είναι φυσιολογικό και για μας τα παιδιά να μένουμε ξυπνια ως αργά. Αυτήν την καλοκαιρινή περίοδο, λοιπόν, δεν πηγαίνω πριν τις μια για ύπνο. Όμως δεν σηκώνομαι και πριν τις 11, εξάλλου έχω διακοπές.


Αυτό που θα με στενοχωρούσε όμως πραγματικά πάρα πολύ, είναι αν θα χρειαζόταν να διακόψω τα μαθήματα Αγγλικών. Την περασμένη χρόνια έχασα πολλές ώρες μαθημάτων, επειδή οι γονείς μου δεν μπορούσαν να τα πληρώσουν. Στην Ελλάδα, όπως βέβαια και στην Γερμανία, κάνουμε Αγγλικά στο σχολείο, όμως εκεί δεν μαθαίνει κάνεις τίποτα. Έτσι συνηθίζεται να κάνει κανείς έξτρα μαθήματα Αγγλικών και αυτό δεν το κάνουν μόνο παιδιά πλούσιων οικογενειών. Τα Αγγλικά μου αρέσουν πολύ και έχω και πολύ καλούς βαθμούς. Θα ήθελα πάρα  πολύ να τα συνεχίσω!


Ελπίζω σύντομα να πάνε καλύτερα τα πράγματα για την Ελλάδα και φυσικά και για την οικογένεια μου. Ο πατέρας μου φοβάται ότι ο μισθός του θα μειωθεί κι άλλο. Εύχομαι να μην χρειάζεται να ανησυχούν τόσο πολύ οι γονείς μου και να αποκτήσουν σταθερές  θέσεις εργασίας. Για μένα προσωπικά δεν έχω στην ουσία καμιά επιθυμία, αν και μάλλον τελικά αυτό δεν ισχύει. Εύχομαι να γίνω κάποτε Αστροφυσικός. Μου αρέσουν πολύ τα άστρα και οι πλανήτες. Γι’ αυτό το λόγο θέλω να μάθω πολύ καλά Αγγλικά, επειδή χρειάζονται για αυτό που επιθυμώ να γίνω!