Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

30 Οκτ 2010

«Η Επιστήμη στην Τέχνη» στο Ίδρυμα Ευγενίδου

Η νέα σειρά πειραμάτων και δραστηριοτήτων ξεκινά το Νοέμβριο με σκοπό να γεννήσει ερωτηματικά, να απαντήσει σε απορίες και να αναδείξει άγνωστες πτυχές της επιστήμης.

Ελάτε να ανακαλύψουμε μαζί την επιστήμη που κρύβεται στην καθημερινότητά μας!

Πιστεύετε ότι η επιστήμη και η τέχνη δεν διασταυρώνονται πουθενά;
Η πρώτη θεματική ενότητα της νέας σειράς πειραμάτων και δραστηριοτήτων της Διαδραστικής Έκθεσης Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ιδρύματος Ευγενίδου αναλαμβάνει να ρίξει φως στους τρόπους, με τους οποίους η επιστήμη εφαρμόζεται στην Τέχνη!

Η θεματική αυτή ενότητα πραγματοποιείται κάθε Σαββατοκύριακο του Νοεμβρίου και του Δεκεμβρίου. Για την περίοδο αυτή το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

Πειράματα στις 13:30 μ.μ. (προτείνεται για παιδιά άνω των 9 ετών και ενήλικες)

Μουσική, Αρχιτεκτονική και Μαθηματικά: «Σύμφωνοι» και «διάφωνοι» ήχοι. Μελέτη με τη βοήθεια του μονόχορδου. Πού στηρίζεται η αρμονία στη μουσική και τι σχέση έχει με τα μαθηματικά; Τι είναι ο χρυσός λόγος και τι ρόλο παίζει στις εικαστικές τέχνες;

Φωτογραφία και Φωτοχημεία: Πώς δημιουργήθηκαν οι πρώτες φωτογραφίες; Ένα φωτογραφικό διάλυμα επηρεάζεται από το φως μπροστά στα μάτια σας.

Κινηματογράφος, Οπτική και Φυσιολογία: Πώς η φωτογραφία οδήγησε στις «κινούμενες εικόνες» και στον κινηματογράφο. Τι είναι το μεταίσθημα; Τι ρόλο παίζει το μάτι και κατά πόσο αντιλαμβάνεται τι συμβαίνει στην πραγματικότητα;

Τρισδιάστατος κινηματογράφος: Ποια ιδιότητα του φωτός ονομάζουμε πόλωση και πώς με τη βοήθειά της δημιουργούνται οι τρισδιάστατες ταινίες;

Ζωγραφική και Χρώματα: Γιατί βλέπουμε χρώματα; Μπορούν όλα τα ζώα να τα δουν; Τι ρόλο παίζει η χημεία στη ζωγραφική και πώς μπορούμε να διαχωρίσουμε χρώματα, που έχουν ήδη ανακατευτεί; Πού έβρισκαν οι πρώτοι ζωγράφοι τα χρώματά τους και πώς εξέλιξαν τις τεχνικές τους; Μπορούμε να παρατηρήσουμε όλα τα έργα τέχνης με φυσικό φως;

Αυτοόμοια σχήματα-Fractals στα μαθηματικά, στη ζωγραφική και στη φύση. Τι κοινό έχουν μία νιφάδα χιονιού και ένας πίνακας του Έσερ; Σχηματισμός fractals με τη βοήθεια μίας κάμερας και ενός υπολογιστή.

Δραστηριότητες για μικρούς και μεγάλους (16:30 έως 17:30 μ.μ.)
(προτείνεται για παιδιά άνω των 9 ετών)

Παράξενα μουσικά όργανα!Σε ποιον δεν αρέσει η μουσική; Δεν θα ήταν ακόμα πιο ωραίο αν παίζαμε με «μουσικά όργανα» που έχουμε κατασκευάσει μόνοι μας; Τότε, θα διασκεδάζαμε ακόμα και με τα… φάλτσα μας!
Στις δραστηριότητες αυτές μικροί και μεγάλοι μπορούν να κατασκευάσουν τις δικές τους εκδοχές αρκετών μουσικών οργάνων, τόσων που θα μπορούσαν να φτιάξουν μία ολόκληρη ορχήστρα. Χαρτιά, καλαμάκια, λαστιχάκια, αλλά και φακές, φασόλια και διάφορα άλλα, απλά, καθημερινά υλικά, είναι ό,τι χρειαζόμαστε για να φτιάξουμε μία σειρά από πνευστά, κρουστά κι έγχορδα μουσικά όργανα!

Σημείωση: Στις δραστηριότητες αυτές δεν γίνεται κράτηση. Θα τηρηθεί αυστηρή σειρά προτεραιότητας μέχρι τη συμπλήρωση των διαθέσιμων θέσεων.

«Η Επιστήμη στην Τέχνη» είναι η πρώτη θεματική ενότητα της ευρύτερης σειράς πειραμάτων και δραστηριοτήτων, που διοργανώνει η Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας, για την περίοδο Νοέμβριος 2010 – Ιούνιος 2011. Κάθε δίμηνο μία νέα ενδιαφέρουσα θεματική ενότητα θα κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον των επισκεπτών!

Ίδρυμα Ευγενίδου
Λ. Συγγρού 387, Παλ. Φάληρο (Είσοδος από Πεντέλης 11, τηλ: 210 9469600)