Οι μαθητές 15 ετών στην Ελλάδα δηλώνουν ότι διαβάζουν για δική τους ευχαρίστηση σε ποσοστό 82,5% καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ ενώ στη δεύτερη θέση έρχονται οι Τούρκοι συμμαθητές τους. Προηγούμενη έρευνα του προγράμματος PISA του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης για την απόδοση των μαθητών είχε φέρει την Ελλάδα στην 31η θέση από τις 70.
Σε σχέση με το 2000 οι Έλληνες εμφανίζουν αύξηση κατά 4,5 μονάδες ενώ ο μέσος όρος των μαθητών στις χώρες του ΟΟΣΑ που διαβάζουν για προσωπική τους ευχαρίστηση μειώθηκε σε 63,8% το 2009 από 68,8% το 2000.Τα κορίτσια εμφανίζονται να ενδιαφέρονται περισσότερο για τη λογοτεχνία με ποσοστό 86,4% έναντι 74,4% των αγοριών. Η διαφορά μεταξύ των δύο φύλων είναι αρκετά μεγαλύτερη σε άλλες χώρες. Στην Αυστρία τα ποσοστά μοιράζονται σε 60,9% για τα κορίτσια και 38,5% για τα αγόρια.
Παρά αυτή την πρωτιά όμως, τα δοκίμια και η λογοτεχνία φαίνεται να αποτελούν τις τελευταίες επιλογές των μαθητών μεταξύ των εξωσχολικών βιβλίων. Το 60,5% των μαθητών αναφέρει ότι διαβάζει με δική του πρωτοβουλία "αρκετές φορές το μήνα" ή "αρκετές φορές την εβδομάδα" περιοδικά και ακολουθούν οι εφημερίδες σε ποσοστό 42,8%, τα κόμικς σε ποσοστό 24,7%, τα λογοτεχνικά βιβλία σε ποσοστό 21,5% και τα δοκίμια σε ποσοστό 7,2% από 26,4% το 2000.
Τέλος, σύμφωνα με την έκθεση οι μαθητές που είναι εξοικειωμένοι στο διαδίκτυο παρουσιάζουν μεγαλύτερες επιδόσεις στην κατανόηση κειμένου.
Η συνολική κατάταξη:
Ελλάδα: 82,50%
Τουρκία: 77,10%
Μεξικό: 76,20%
Τσεχία: 75,00%
Ουγγαρία: 74,50%
Καναδάς: 68,90%
Νέα Ζηλανδία: 68,70%
Πολωνία: 67,80%
Φινλανδία: 67,00%
Δανία: 66,40%
Ιταλία: 66,10%
Ισραήλ: 65,50%
Πορτογαλία: 64,80%
Αυστραλία: 63,30%
Σουηδία: 62,70%
Ισλανδία: 62,00%
Νότια Κορέα: 61,50%
Εσθονία: 61,40%
Γαλλία: 61,20%
Ισπανία: 60,40%
Βρετανία: 60,40%
Χιλή: 60,30%
Σλοβενία: 60,20%
Νορβηγία: 60,00%
Σλοβακία: 59,10%
Γερμανία: 58,70%
Ιρλανδία: 58,10%
ΗΠΑ: 58,00%
Ιαπωνία: 55,80%
Βέλγιο: 55,60%
Ελβετία: 55,40%
Λουξεμβούργο: 51,80%
Ολλανδία: 51,40%
Αυστρία: 50,00 %