Νέα στοιχεία της πανευρωπαϊκής μελέτης EU Kids Online, που πραγματοποιήθηκε σε 25 ευρωπαϊκές χώρες, ανάμεσα στις οποίες και η Ελλάδα, δείχνει ότι τα παιδιά παρουσιάζουν βασικές ελλείψεις σε βασικές δεξιότητες που απαιτούνται για την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου. Μερικά από τα στοιχεία της έρευνας:
Ανάμεσα στα παιδιά 11-13 ετών, λίγα είναι εκείνα που μπορούν να εκτελέσουν σχετικά εύκολες εντολές, όπως να προσθέσουν μια ιστοσελίδα στα «Αγαπημένα» ή να μπλοκάρουν ανεπιθύμητα μηνύματα.
Τα παιδιά που προέρχονται από οικογένειες υψηλότερης κοινωνικο – οικονομικής κατάστασης έχουν περισσότερες ψηφιακές δεξιότητες από αυτά που προέρχονται από οικογένειες χαμηλότερης κοινωνικο – οικονομικής κατάστασης, ενώ τα αγόρια υπερισχύουν σε δεξιότητες των κοριτσιών. Τα παιδιά από την Φινλανδία εμφανίζονται τα πιο επιδέξια.
Για ενέργειες όπως π.χ. η παρεμπόδιση ανεπιθύμητης αλληλογραφίας, η τροποποίηση των ρυθμίσεων του απορρήτου, ή η ανεύρεση πληροφοριακών ιστοσελίδων για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο, διαπιστώθηκε σημαντική υστέρηση των μικρότερων παιδιών, με τα παιδιά 11-12 ετών να εκτελούν κατά μέσο όρο 2,8 από αυτές, ενώ τα μεγαλύτερα παιδιά 13-14 ετών 4,3 και οι έφηβοι 15-16 ετών 5,2.
Η καθηγήτρια Σόνια Λιβινγκστόουν από το London School of Economics, επικεφαλής του προγράμματος EU Kids Online, δήλωσε: «απαιτούνται περισσότερες προσπάθειες από παιδαγωγούς και άλλους εκπαιδευτικούς παράγοντες, αν θέλουμε τα παιδιά να αποκτήσουν περισσότερες, σημαντικές και απαραίτητες δεξιότητες που θα καθιστούν ασφαλή τη διαδικτυακή τους δραστηριότητα, καθώς επίσης και να τους επιτρέπει να επιτυγχάνουν και τη βέλτιστη εκπαιδευτική χρήση του Διαδικτύου».
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χρηματοδοτεί το έργο EU Kids Online, ως μέρος του προγράμματος Safer Internet και της «Ψηφιακής Ατζέντας για την Ευρώπη».
Πηγή: saferinternet.gr