Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

20 Οκτ 2012

ΜΕΤΑΞΥ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΣΠΥΡΟΣ Λ. ΒΡΕΤΤΟΣ


Μου απαριθμείς σε άψογη αλφαβητική σειρά
(στην οποία με τόση τάξη
την εποχή της δύναμής σου ταξινόμησες)
τα γεγονότα και τις πράξεις σου εκείνες
που σε έκαναν, όπως πιστεύεις, ισχυρό.

Πόσο πολύ όμως προδίδεσαι
όταν ξανάρχεσαι από μόνος σου
και δευτερολογείς πάνω στα ίδια,
όταν στον κάθε μου αντίλογο και μορφασμό
πετάς και μι’ άλλη δικαιολογία
για τις σπουδαίες σου τις πράξεις.
Πόση ανασφάλεια αγαπητέ
μέσα στην τόση δύναμή σου!

Κι αφού το είδες πως δεν έπιασαν σ’ εμένα αυτά,
μου προσποιείσαι τώρα κάποια παρακμή
που τάχα θα περάσει
κι ότι δεν τρέχει τίποτα
κι ότι θα μπεις ξανά μες στην ακμή
με όλη την ορμή σου,
αντί να το δεχτείς πως έχεις βυθιστεί
και μ’ ό,τι ελάχιστο σού έμεινε
να δώσεις μια και ν’ ανεβείς για την ανάσα.

Τι άλλο να σου προτείνω
καθώς ο ήλιος έγειρε συμβολικά
και το σκοτάδι δίχως σύμβολα μας πλησιάζει;

Βίωσε έστω την όποια παρακμή σαν κάποιο τέλος
κι εγώ χωρίς τη δύναμη στη φόρα να σε βγάλω
(ίσως γιατί κι εγώ ανάλογα έχω πράξει)
θα κάνω πως δεν είδα
πως δεν ξέρω.

Από την ποιητική συλλογή: Τα δεδομένα, Εκδόσεις Γαβριηλίδη, 2012