Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

5 Νοε 2020

Νίκος Τομαράς, Μαθησιακές δυσκολίες ή σύμπτωμα, Εκδόσεις Πατάκη ( Από την Κατερίνα Χατζηανδρέου)

 

(Γράφει η Κατερίνα Χατζηανδρέου, Πηγή: elniplex.com)

Μαθησιακά προβλήματα, μαθησιακές δυσκολίες. Πολλή η βιβλιογραφία, πολλές οι έρευνες, πολλοί οι ορισμοί για τις νευροαναπτυξιακές και ειδικές μαθησιακές διαταραχές όπως η δυσλεξία, η δυσαριθμησία, η ΔΕΠΥ (διαταραχή ελλειμματικής προσοχής/Υπερκινητικότητα), οι διαταραχές επικοινωνίας (γλωσσική έκφραση, φωνολογική διαταραχή, τραυλισμός κ.α.), η διαταραχή του αυτιστικού φάσματος, η νοητική αναπτυξιακή διαταραχή, οι κινητικές διαταραχές κ.α.

Ο Νίκος Τομαράς δίνει πλήρεις, πρακτικές απαντήσεις για όλες τις παραπάνω διαταραχές και ουσιαστικά χαρίζει έναν πολύ χρήσιμο οδηγό σε όλους τους εκπαιδευτικούς της πράξης ώστε να αναγνωρίζουν ή στην χειρότερη περίπτωση να υποψιάζονται αυτές τις διαταραχές, να ενδυναμώσουν την δική τους πρακτική φαρέτρα για να βοηθούν τους μαθητές τους και να βελτιώνουν τη σχέση τους μαζί τους η οποία σίγουρα δεν είναι τις περισσότερες φορές ομαλή.

Ας πάρουμε για παράδειγμα την δυσλεξία. Τι θα δει ο αναγνώστης σε αυτό το βιβλίο αναφορικά με την δυσλεξία; Θα διαβάσει τα πιθανά αίτια που προκαλούν την δυσλεξία, την διαταραχή του 2-10% παγκοσμίως. Θα δει επιγραμματικά τις βασικές ικανότητες των μαθητών με δυσλεξία, σαν αυτές που είχαν οι διάσημοι δυσλεξικοί  Χάρρυ Μπελαφόντε, Γκράχαμ Μπελ, Λεονάρντο Ντα Βίντσι, Άλμπερτ Αϊνστάιν, Άγκαθα Κρίστι, Κουεντίν Ταραντίνο κ.α. Θα δει σε ποιους τομείς εμφανίζεται η δυσλεξία (φωνολογικό, μορφολογικό, συντακτικό, σημασιολογικό), θα δει αναλυτικά ποια συμπτώματα εμφανίζουν οι μαθητές με δυσλεξία σε ανάγνωση, γραφή, ορθογραφία. Θα ενημερωθεί για το πλαίσιο αρχών αποκατάστασης όπου καταγράφονται οι βασικές θεωρητικές παραδοχές (π.χ. Η δυσλεξία δεν είναι ασθένεια, ούτε αντιμετωπίζεται ως τέτοια κτλ.) Θα δει τέλος τεχνικές παρέμβασης και πρακτικά παραδείγματα βελτίωσης και ενίσχυσης του κινήτρου του παιδιού για μάθηση.

Τελειώνοντας κάθε κεφάλαιο, όπως αυτό της δυσλεξίας, έχεις αυξήσει τη γνώση σου πάνω στην εν λόγω διαταραχή, ενώ οι προτεινόμενες τεχνικές παρέμβασης, παρέχουν ένα πρακτικό οπλοστάσιο στην άτυπη “μάχη” για βελτίωση και μια μορφή αποκατάστασης της διαταραχής.

Ένα τέτοιο βιβλίο δεν είναι ενδιαφέρον και χρήσιμο για ειδικούς της αγωγής και εκπαιδευτικούς, αλλά και για τους γονείς που θέλουν να ξέρουν γύρω από τις νευροαναπτυξιακές και ειδικές μαθησιακές διαταραχές ή βλέπουν πράγματα στο παιδί τους που δεν μπορούν να εξηγήσουν ικανοποιητικά.

Ο συγγραφέας εμπλούτισε και αναθεώρησε (2019) την έκδοση του 2008 με τις νεότερες θεωρίες, τις κυρίαρχες τάσεις και απόψεις σχετικά με τις μαθησιακές δυσκολίες και ορθότατα απομυθοποιεί τις Διαταραχές που τρομάζουν και πανικοβάλλουν, ιδίως τους γονείς, υπερβαίνει παλαιότερες, τετριμμένες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις και συντείνει στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων όλων των μαθητών. Παράλληλα, τονίζει τη σημασία των δασκάλων για τη βελτίωση μαθητών με μαθησιακές ιδιαιτερότητες, εξάρει το σύγχρονο αίτημα για κατάργηση της ειδικής εκπαίδευσης και ένταξη των φοιτούντων σε αυτήν στην γενική εκπαίδευση (συνεκπαίδευση).

Στο τέλος υπάρχουν παραρτήματα με ειδικό λεξιλόγιο και όλα τα κέντρα εκπαιδευτικής και συμβουλευτικής υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.)

Εκδόσεις Πατάκη.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...