Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Ειδήσεις Google

29 Ιαν 2011

Στρογγυλή Τράπεζα:"Το σχολείο αλλάζει;"

Το Μegaron Plus συνεργάζεται με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτοστον πιο κρίσιμο διάλογο του καιρού μας: για την εκπαίδευση σήμερα, για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, για τις προκλήσεις της πραγματικότητας, για τον μελλοντικό πολίτη, για τις σχέσεις της Ελλάδας με τον Κόσμο.

Τη συζήτηση που θα γίνει την
Τρίτη 1 Φεβρουαρίου στο Μέγαρο Μουσικής, θα συντονίσει ο Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, Κλήμης Ναυρίδης, με ομιλητές τον Βασίλη Τσελφέ, Αντιπρόεδρο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, τον Roger Slee, (Ρότζερ Σλι) Κοσμήτορα στο Institute of Education, University of London και τον Παύλο Χαραμή, πρόεδρο του ΚΕΜΕΤΕ (Κέντρο Μελετών και Τεκμηρίωσης) της ΟΛΜΕ.


Η εξαιρετικού ενδιαφέροντος αυτή συζήτηση υπογραμμίζει την συμβολή του Μegaron Plus στην αντιπαράθεση και τη ζύμωση απόψεων για τα σύγχρονα ζητήματα και γίνεται σε στιγμή που είναι πια κοινή πεποίθηση ότι τα κοινωνικά και τα οικονομικά προβλήματα έχουν τις ρίζες τους στην εκπαίδευση, στις καθυστερήσεις και την ποιότητα των αντανακλαστικών της.

Η συζήτηση αυτή αφορά στη διαμόρφωση της μελλοντικής κοινωνίας και του πολίτη, που θα έχει στα χέρια του τις τύχες της χώρας στο εγγύς μέλλον και από το επίπεδο, το περιεχόμενο και την αποτελεσματικότητα της κατάρτισής του θα εξαρτηθεί η υγεία, η ευημερία, η καλή μαρτυρία και η θέση της χώρας στον ευρύτερο κόσμο.

Οι ομιλητές θα διατυπώσουν τις απόψεις τους για το σχολείο στον σημερινό ανοιχτό κόσμο, για τα στοιχήματα που υπαγορεύει η νέα πραγματικότητα, για το σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα, εναρμονισμένο με την Ευρωπαϊκή Ένωση, για τα νέα προγράμματα σπουδών, τα οποία εκπονεί το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, για τις αλλαγές που υπαγορεύουν οι ανατροπές στο παγκόσμιο σκηνικό, για τη διαδραστικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος με την κοινωνία, για τις εναλλακτικές μορφές εκπαίδευσης και κατάρτισης, πέρα από την συμβατική εγκύκλια εκπαίδευση.

Ο διάλογος και ο στοχασμός για την εκπαίδευση είναι διαχρονικός, επίμονος και αναπόφευκτος: Από την Πολιτεία του Πλάτωνα και την άποψη ότι «η υποχρεωτική μάθηση δεν αποθηκεύεται στον εγκέφαλο», στο ομογενοποιητικό πρωσικό μοντέλο υποχρεωτικής εκπαίδευσης, που καθορίστηκε από τις ιστορικές συγκυρίες και υιοθετήθηκε από την Ευρώπη και εν μέρει από την Ασία, ως απαραίτητο σύστημα εθνικής, πολιτισμικής και γλωσσικής συνοχής, στον Τζον Ντιούρι και την εμπειρία ως εργαλείο μάθησης, στις μεθόδους Μοντεσόρι και όλα τα μαθησιακά πειράματα του 20ου αιώνα μέχρι τους σημερινούς ποικιλόμορφους προβληματισμούς: για την ενταξιακή εκπαίδευση, τη σημασία της συναισθηματικής ευφυΐας, το διαχωρισμό επιτυχίας και πληρότητας, τη σχετικότητα κατάρτισης και αποτελεσματικότητας, τη γνώση ότι μαθαίνουμε καλύτερα από τους ανθρώπους που αγαπάμε και εκτιμάμε, την συνειδητοποίηση ότι δεν υπάρχουν πλέον γενικευμένες πεποιθήσεις που συγκροτούν κανόνες και ότι τα εθνικά σύνορα δεν περικλείουν αυτάρκη και απομονωμένα σύμπαντα.

Οι σύγχρονες εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, είναι ένα άλλο θέμα που θα θίξουν οι ομιλητές και θα συζητήσουν τη σημασία της αλλαγής στη σχέση του μαθητή με την πληροφορία και παράλληλα θα επιχειρήσουν να απαντήσουν στο ερώτημα, σε ποιο πλαίσιο και με ποιες εμπειρίες, δημιουργείται, σε κάθε εποχή, ο καταρτισμένος πολίτης και η καταρτισμένη κοινωνία.


Η συζήτηση θα γίνει στα ελληνικά και στα αγγλικά με ταυτόχρονη μετάφραση

Είσοδος ελεύθερη με δελτία προτεραιότητας
Η διανομή των δελτίων αρχίζει στις 5.30 μμ