Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων
21 Μαΐου 2011 - ΑΘΗΝΑ
21 Μαΐου 2011 - ΑΘΗΝΑ
Θεματολογία O θεσμός της συνεκπαίδευσης αποτελεί βασικό άξονα της εκπαιδευτικής πολιτικής σε θέματα ειδικής αγωγής στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς η Ειδική Αγωγή κατευθύνεται στην ένταξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στον κύριο κορμό της εκπαίδευσης.
Η τάση αυτή μας οδηγεί στο ερώτημα εάν οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορούν να τύχουν καλύτερης εκπαίδευσης στα ειδικά ή στα κοινά σχολεία.
Μέχρι σήμερα ο διαχωρισμός των σχολικών μονάδων ειδικής και γενικής αγωγής, έχει ως αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, να συντηρούνται οι εκπαιδευτικές ανισότητες που γέννησε ο διαχωρισμός. Ακόμη και την ανάδειξη αντιλήψεων, που συχνά παρακωλύουν την εφαρμογή μοντέλων συνεκπαίδευσης, τα οποία θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην εδραίωση αλληλοαποδοχής και θετικών στάσεων των ατόμων με αναπηρία, μια και ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που συντελούν στην επιτυχία της συνεκπαίδευσης παιδιών με και χωρίς αναπηρία είναι η ύπαρξη θετικής στάσης από την πλευρά των εκπαιδευτικών και των μαθητών απέναντι στα παιδιά με ειδικές ανάγκες και τη συνεκπαίδευση.
Κύριο επιχείρημα είναι το δικαίωμα στη διαφορά και την ισότητα των ευκαιριών στη μάθηση για όλους τους μαθητές, σύμφωνα με την παιδαγωγική αρχή της ένταξης (inclusion), ανεξαρτήτως δυνατοτήτων και επιπέδου ανάπτυξης, των παιδιών με ή και χωρίς αναπηρία. Η παρεχόμενη εκπαίδευση οφείλει να είναι ποιοτική εκπαίδευση για όλους, ανεξάρτητα εάν εμφανίζουν “πρόβλημα” (μαθησιακή δυσκολία ή υψηλές ικανότητες μάθησης), συγκριτικά με τον "κανονικό μαθητή".
Στόχος της ημερίδας είναι η προσέγγιση της συνεκπαίδευσης παιδιών με ή και χωρίς αναπηρία, από την άποψη της κοινωνιολογικής προσέγγισης του αποκλεισμού και της ανισότητας και της εφαρμοσμένης παιδαγωγικής στο σχολικό περιβάλλον.
Ειδικότερα, η ημερίδα αυτή μέσω σεναρίων και μελέτης συγκεκριμένων περιπτώσεων εισάγει και εξοικειώνει τους συμμετέχοντες στις αξίες και αρχές της συνεκπαίδευσης, με ιδιαίτερη έμφαση στη διαχείριση της συμπεριφοράς των μαθητών αλλά και του ίδιου του εκπαιδευτικού.
Απευθύνεται σε φοιτητές των παιδαγωγικών τμημάτων, και σε εκπαιδευτικούς και επιστήμονες της ειδικής και γενικής αγωγής, σε όσους επιθυμούν να μελετήσουν ένα σημαντικό θέμα της εκπαίδευσης και στους εκπαιδευτικούς που θα συμμετέχουν σε διαδικασίες επιλογής για στελέχη της εκπαίδευσης.
Η τάση αυτή μας οδηγεί στο ερώτημα εάν οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορούν να τύχουν καλύτερης εκπαίδευσης στα ειδικά ή στα κοινά σχολεία.
Μέχρι σήμερα ο διαχωρισμός των σχολικών μονάδων ειδικής και γενικής αγωγής, έχει ως αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, να συντηρούνται οι εκπαιδευτικές ανισότητες που γέννησε ο διαχωρισμός. Ακόμη και την ανάδειξη αντιλήψεων, που συχνά παρακωλύουν την εφαρμογή μοντέλων συνεκπαίδευσης, τα οποία θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην εδραίωση αλληλοαποδοχής και θετικών στάσεων των ατόμων με αναπηρία, μια και ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που συντελούν στην επιτυχία της συνεκπαίδευσης παιδιών με και χωρίς αναπηρία είναι η ύπαρξη θετικής στάσης από την πλευρά των εκπαιδευτικών και των μαθητών απέναντι στα παιδιά με ειδικές ανάγκες και τη συνεκπαίδευση.
Κύριο επιχείρημα είναι το δικαίωμα στη διαφορά και την ισότητα των ευκαιριών στη μάθηση για όλους τους μαθητές, σύμφωνα με την παιδαγωγική αρχή της ένταξης (inclusion), ανεξαρτήτως δυνατοτήτων και επιπέδου ανάπτυξης, των παιδιών με ή και χωρίς αναπηρία. Η παρεχόμενη εκπαίδευση οφείλει να είναι ποιοτική εκπαίδευση για όλους, ανεξάρτητα εάν εμφανίζουν “πρόβλημα” (μαθησιακή δυσκολία ή υψηλές ικανότητες μάθησης), συγκριτικά με τον "κανονικό μαθητή".
Στόχος της ημερίδας είναι η προσέγγιση της συνεκπαίδευσης παιδιών με ή και χωρίς αναπηρία, από την άποψη της κοινωνιολογικής προσέγγισης του αποκλεισμού και της ανισότητας και της εφαρμοσμένης παιδαγωγικής στο σχολικό περιβάλλον.
Ειδικότερα, η ημερίδα αυτή μέσω σεναρίων και μελέτης συγκεκριμένων περιπτώσεων εισάγει και εξοικειώνει τους συμμετέχοντες στις αξίες και αρχές της συνεκπαίδευσης, με ιδιαίτερη έμφαση στη διαχείριση της συμπεριφοράς των μαθητών αλλά και του ίδιου του εκπαιδευτικού.
Απευθύνεται σε φοιτητές των παιδαγωγικών τμημάτων, και σε εκπαιδευτικούς και επιστήμονες της ειδικής και γενικής αγωγής, σε όσους επιθυμούν να μελετήσουν ένα σημαντικό θέμα της εκπαίδευσης και στους εκπαιδευτικούς που θα συμμετέχουν σε διαδικασίες επιλογής για στελέχη της εκπαίδευσης.
Πρόγραμμα σεμιναρίου
09.30 - 10.00: Προσέλευση
10.00 – 10.15: Εισαγωγή
10.15 - 12.15: Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
1.Εισαγωγικά-Ορισμοί
2.Ιστορική Αναδρομή
3.Συνεκπαίδευση στον Ελληνικό και στο Διεθνή χώρο
4.Μοντέλα και Χαρακτηριστικά Γνωρίσματα
5.Κοινωνική Αλληλεπίδραση – Επίδοση – Αντιλήψεις Μαθητών χωρίς ή με προβλήματα μάθησης
1.Εισαγωγικά-Ορισμοί
2.Ιστορική Αναδρομή
3.Συνεκπαίδευση στον Ελληνικό και στο Διεθνή χώρο
4.Μοντέλα και Χαρακτηριστικά Γνωρίσματα
5.Κοινωνική Αλληλεπίδραση – Επίδοση – Αντιλήψεις Μαθητών χωρίς ή με προβλήματα μάθησης
12.15 – 12.45: coffee break
12.45 – 14.45: Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
1.Ο ρόλος του Εκπαιδευτικού
2.Σύντομες Στρατηγικές Ελέγχου
3.Μαθητές που σε ‘τρελαίνουν΄΄
4.Μελέτες Περίπτωσης:
α. Τα καλά παιδιά
β. Οι αδιάφοροι μαθητές
γ. Τα θύματα
δ. Οι αόρατοι
5.Παραδείγματαπαιδιών
1.Ο ρόλος του Εκπαιδευτικού
2.Σύντομες Στρατηγικές Ελέγχου
3.Μαθητές που σε ‘τρελαίνουν΄΄
4.Μελέτες Περίπτωσης:
α. Τα καλά παιδιά
β. Οι αδιάφοροι μαθητές
γ. Τα θύματα
δ. Οι αόρατοι
5.Παραδείγματαπαιδιών
14.45 -15.00: Ερωτήσεις - συζήτηση
15.00 Λήξη σεμιναρίου - Παραλαβή βεβαιώσεων
ΣΤΟΥΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΘΑ ΧΟΡΗΓΗΘΕΙ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ
Ημερομηνία, ώρες και τόπος διεξαγωγήςΗμερομηνία διεξαγωγής: Σάββατο 21 Μαίου 2011
Ώρα προσέλευσης: 09.30 π.μ. - 10.00 π.μ.
Ώρες διεξαγωγής: 10.00 π.μ. - 15.00 μ.μ.
Το σεμινάριο θα διεξαχθεί στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων στην οδό Ακαδημίας 50 (είσοδος και από τη Σόλωνος) στην Αθήνα.
(στάση μετρό: Πανεπιστήμιο)
Ώρα προσέλευσης: 09.30 π.μ. - 10.00 π.μ.
Ώρες διεξαγωγής: 10.00 π.μ. - 15.00 μ.μ.
Το σεμινάριο θα διεξαχθεί στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων στην οδό Ακαδημίας 50 (είσοδος και από τη Σόλωνος) στην Αθήνα.
(στάση μετρό: Πανεπιστήμιο)
Εισηγήτρια
H Παμουκτσόγλου Αναστασία είναι Διδάκτωρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών.
H Παμουκτσόγλου Αναστασία είναι Διδάκτωρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Γραμματεία σεμιναρίου
Για δηλώσεις συμμετοχής και οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση, παρακαλούμε επικοινωνήστε και με τη γραμματεία του σεμιναρίου.
Τ. 2310 230545
F. 2310 230415
M. info@e-employ.gr
Url. www.e-employ.gr
F. 2310 230415
M. info@e-employ.gr
Url. www.e-employ.gr
Ώρες επικοινωνίας: 10:00 έως 19:00 καθημερινά από Δευτέρα ως Παρασκευή.