Του Τσολακόπουλου Ανδρέα
Επ. σχολικού συμβούλου Δ.Ε. Ηλεκτρολόγου, μηχανολόγου, Μαθηματικού
Κυκλοφόρησε, ανεπίσημα, ως συνήθως, το προσχέδιο-λαγός με τους τομείς για το τεχνικό λύκειο.
Αν μας πουν ότι και αυτό είναι (αλίμονο!) απαίτηση της τρόικας, τότε, εξηγείται και η εσπευσμένη κατάργηση ορισμένων τομέων, με ένα ρατσιστικό τσουνάμι, σε μία νύχτα...(χωρίς, εκπαιδευτικό λόγο, παρά τις προτιμήσεις των μαθητών και χωρίς, τελικά, δημοσιονομικό όφελος).
Στη Βουλγαρία που έγιναν απολύσεις δεν πείραξαν καθόλου τους εκπαιδευτικούς.
Ποιοι είναι οι εισηγητές και με ποιες μελέτες καταργούν τομείς (όπως τον ηλεκτρονικό, το χημικό των κοινωνικών υπηρεσιών, του αυτοκινήτου κ.λ.π.) και σε μερικούς άλλους, που δεν έχουν και τόση ζήτηση τον αναλύουν σε περισσότερους;
Είναι φανερό, όπως τονίστηκε και σε προηγούμενο σημείωμά μας ότι έχουμε να κάνουμε, για μια ακόμα φορά με άσχετους ερασιτέχνες (με την εμπειρία τους στα κολέγια), που χρησιμοποιούν τα ίδια πειραματόζωα της τεχνικής, χωρίς γνώση και ικανότητα και έτσι προκύπτουν τραγελαφικά αποτελέσματα, κινούμενα σε φαύλους κύκλους.
Είχαμε τις κατώτερες σχολές, τις σχολές εργοδηγών, τα τεχνικά λύκεια, τα επαγγελματικά, τα ΚΕΤΕ, τις σχολές νέου τύπου, τα ΤΕΕ, τα τεχνικοεπαγγελματικά,…., τα ΕΠΑΛ, τις ΕΠΑΣ και τώρα κάτι άλλο.
Ξοδευόμαστε άσκοπα, κάθε φορά, να αλλάζουμε πινακίδες και σφραγίδες.
Αλλά δε φταίνε οι νόμοι. Με οποιαδήποτε ονομασία του σχολείου και με οποιοδήποτε νόμο, έστω από τους προηγούμενους, μπορεί να γίνει πραγματική μεταρρύθμιση (γιατί η εκπαίδευση είναι δυναμική και χρειάζεται συχνότερες προσαρμογές, αλλά λειτουργικές), ως προς τα αναλυτικά προγράμματα, τα βιβλία, τις επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών, την ενισχυτική διδασκαλία κ.α.
Γι αυτά, όμως, δε μιλάμε, γιατί αυτά στοιχίζουν….
Η συνέχεια εδώ
Επ. σχολικού συμβούλου Δ.Ε. Ηλεκτρολόγου, μηχανολόγου, Μαθηματικού
Κυκλοφόρησε, ανεπίσημα, ως συνήθως, το προσχέδιο-λαγός με τους τομείς για το τεχνικό λύκειο.
Αν μας πουν ότι και αυτό είναι (αλίμονο!) απαίτηση της τρόικας, τότε, εξηγείται και η εσπευσμένη κατάργηση ορισμένων τομέων, με ένα ρατσιστικό τσουνάμι, σε μία νύχτα...(χωρίς, εκπαιδευτικό λόγο, παρά τις προτιμήσεις των μαθητών και χωρίς, τελικά, δημοσιονομικό όφελος).
Στη Βουλγαρία που έγιναν απολύσεις δεν πείραξαν καθόλου τους εκπαιδευτικούς.
Ποιοι είναι οι εισηγητές και με ποιες μελέτες καταργούν τομείς (όπως τον ηλεκτρονικό, το χημικό των κοινωνικών υπηρεσιών, του αυτοκινήτου κ.λ.π.) και σε μερικούς άλλους, που δεν έχουν και τόση ζήτηση τον αναλύουν σε περισσότερους;
Είναι φανερό, όπως τονίστηκε και σε προηγούμενο σημείωμά μας ότι έχουμε να κάνουμε, για μια ακόμα φορά με άσχετους ερασιτέχνες (με την εμπειρία τους στα κολέγια), που χρησιμοποιούν τα ίδια πειραματόζωα της τεχνικής, χωρίς γνώση και ικανότητα και έτσι προκύπτουν τραγελαφικά αποτελέσματα, κινούμενα σε φαύλους κύκλους.
Είχαμε τις κατώτερες σχολές, τις σχολές εργοδηγών, τα τεχνικά λύκεια, τα επαγγελματικά, τα ΚΕΤΕ, τις σχολές νέου τύπου, τα ΤΕΕ, τα τεχνικοεπαγγελματικά,…., τα ΕΠΑΛ, τις ΕΠΑΣ και τώρα κάτι άλλο.
Ξοδευόμαστε άσκοπα, κάθε φορά, να αλλάζουμε πινακίδες και σφραγίδες.
Αλλά δε φταίνε οι νόμοι. Με οποιαδήποτε ονομασία του σχολείου και με οποιοδήποτε νόμο, έστω από τους προηγούμενους, μπορεί να γίνει πραγματική μεταρρύθμιση (γιατί η εκπαίδευση είναι δυναμική και χρειάζεται συχνότερες προσαρμογές, αλλά λειτουργικές), ως προς τα αναλυτικά προγράμματα, τα βιβλία, τις επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών, την ενισχυτική διδασκαλία κ.α.
Γι αυτά, όμως, δε μιλάμε, γιατί αυτά στοιχίζουν….
Η συνέχεια εδώ