Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Ειδήσεις Google

26 Νοε 2010

1ο Φεστιβάλ Εθνογραφικού Κινηματογράφου στην Αθήνα

Το 1o Φεστιβάλ Εθνογραφικού Κινηματογράφου ανοίγει τις πόρτες του, με ελεύθερη είσοδο, στο αθηναϊκό κοινό, στις 25 και 26 Νοεμβρίου 2010 στο Nixon Cinema. Έπειτα από 2 χρόνια δημιουργικής συνεργασίας με το Φεστιβάλ Platforma Video για τη διοργάνωση αφιερωμάτων σε φοιτητικές εθνογραφικές ταινίες, το φεστιβάλ κάνει ένα βήμα μπροστά: αυτονομείται και αποπειράται να αναδείξει το εθνογραφικό φιλμ και τον κλάδο που πλέον ονομάζουμε «Οπτική Ανθρωπολογία».

Το Βρετανικό Κίνημα του Ντοκιμαντέρ της δεκαετίας του ‘30

Στην πρώτη του έκδοση το Φεστιβάλ Εθνογραφικού Κινηματογράφου της Αθήνας συνεργάζεται με το British Film Institute (BFI), φιλοξενώντας ένα αφιέρωμα στο Κίνημα του Βρετανικού Ντοκιμαντέρ της δεκαετίας του ’30, ρεύμα που επηρέασε όσα λίγα τον εθνογραφικό κινηματογράφο.

Το 1926 ο John Grierson γίνεται ο «νονός» του όρου Ντοκιμαντέρ, όπως τον αντιλαμβανόμαστε σήμερα. Ο γνωστός κοινωνιολόγος φέρεται να δανείστηκε το επίθετο “documentaire” για να το αποδώσει ως ουσιαστικό σε άρθρο του το 1926, σχολιάζοντας
την ταινία «Moana» του Flaherty. Το 1929, ο Grierson γυρίζει την πρώτη του ταινία με τίτλο “Drifters”, γνωρίζοντας σημαντική επιτυχία. Ως Υπεύθυνος Ταινιών του Empire Marketing Board, δημιουργεί λίγο καιρό μετά την Κινηματογραφική Μονάδα EMB, πρώτη του είδους της, που θ’ αποτελέσει φυτώριο των πρωτοπόρων δημιουργών που θα «στελεχώσουν» το Κίνημα του Ντοκιμαντέρ της Βρετανίας. Ανάμεσά τους καλλιτέχνες όπως οι Basil Wright, Paul Rotha, Harry Watt και Alberto Cavalcanti.

Στο πλαίσιο του 1ου Φεστιβάλ Εθνογραφικού Κινηματογράφου της Αθήνας θα προβληθούν δέκα από τις πλέον αντιπροσωπευτικές ταινίες του Βρετανικού Κινήματος Ντοκιμαντέρ, μέσω των οποίων το κοινό θα έχει την ευκαιρία ν’ ανακαλύψει ορισμένες από τις σπουδαιότερες στιγμές του κινηματογράφου του πραγματικού. Στιγμές που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην συζήτηση γύρω από το εθνογραφικό σινεμά ως κινηματογραφικό είδος, την ανθρωπολογία, και την διαδικασία της εξωτικοποίησης μέσω της εικόνας.

Το Πρόγραμμα Αναλυτικά

Το πρόγραμμα του 1oυ Φεστιβάλ Εθνογραφικού Κινηματογράφου αποτελείται από 3 κατηγορίες: Φοιτητικά φιλμ, Πανόραμα, Αφιέρωμα στο Κίνημα του Βρετανικού Ντοκιμαντέρ της δεκαετίας του ΄30.

Στην κατηγορία φοιτητικά φιλμ συμμετέχουν 3 ταινίες από την Ελλάδα, Ολλανδία και Ηνωμένο Βασίλειο:

Kostakis / Κωστάκης (Ελλάδα) Σκηνοθεσία: Θεοδώρα Μαλλιαρού
Πρόκειται για ένα πορτρέτο του Κωνσταντίνου Βογιατζάκη, ο οποίος είναι ένα νέος άνθρωπος που
επέλεξε να ακολουθήσει το επάγγελμα του σαγματοποιού ωθούμενος από την μεγάλη του αγάπη για
την φύση και τα ζώα. Στα 26 του χρόνια είναι πλέον ο τελευταίος επαγγελματίας σαγματοποιός στην
Κεντρική Ελλάδα.

Art of Exile / Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΕΞΟΡΙΑΣ (Ολλανδία) Σκηνοθεσία: Afra Dekie

Ένα φιλμ για τρεις καλλιτέχνες οι οποίοι ζουν και εργάζονται στο Άμστερνταμ. Ο Senad Alic από
την πρώην Γιουγκοσλαβία, ο Hoshyar Saeed από το Ιρακινό Κουρδιστάν και ο Jihad Abousleiman
από τον Λίβανο. Εδώ η τέχνη προσεγγίζεται ως μια διαδικασία αναζήτησης μέσω της οποίας
διαμορφώνονται τα συναισθήματα και οι σκέψεις, το παρελθόν και το παρόν.

Memories for Sale / ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΠΩΛΗΣΗ (Μεξικό-Ηνωμένο Βασίλειο)
Σκηνοθεσία: Carolina Corral Paredes

Ο Κάρλος είναι ένας ενθουσιώδης ξεναγός και η Dona Rosa μια ιθαγενής γυναίκα, η οποία πουλάει
αντικείμενα που κατασκευάζει στην τοπική αγορά. Και οι δύο είναι αφοσιωμένοι στην παροχή
οποιοδήποτε πράγματος μπορεί να αναζητούν οι τουρίστες σε αυτή την ιθαγενή κοινότητα της γραφικής
περιοχής του Νότιου Μεξικού.

Στην κατηγορία Πανόραμα συμμετέχουν 4 ταινίες:

The Camp / Η ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ (Γαλλία) Σκηνοθεσία: Danielle Davie
Η ταινία εκτυλίσσεται σε μια κατασκήνωση Βεδουίνων στην έρημο της Συρίας, νοτιοδυτικά της
Παλμύρας. Περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο η οικογένεια Alaui ζει σε αυτή την κατασκήνωση.

Bunongs Birth Practices / ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΚΥΗΣΗΣ ΣΤΗ BUNONG (Ελβετία- Καμπότζη)
Σκηνοθεσία: Tommi Mendel & Brigitte Nikles

Βασισμένη σε μια ανθρωπολογική έρευνα, η ταινία καταγράφει τις πρακτικές γέννας των Bunong στην
επαρχία Mondulkiri, βορειοανατολικά της Καμπότζης.

Sifinja The Iron Bride / SIFINJA- Η ΣΙΔΗΡΑ ΝΥΦΗ (Σουδάν-Γερμανία)
Σκηνοθεσία: Valerie Haensch

Μια ταινία για την κινητικότητα, την ανθρώπινη εφευρετικότητα και την τεχνολογία στην κοινότητα των
ιδιοκτητών φορτηγών του Σουδάν. Το ντοκιμαντέρ υφαίνει τους καθημερινούς ήχους της δουλειάς – το
σφυροκόπημα και το πριόνισμα, το τρόχισμα και το τρυπάνισμα – σε μια οπτικοακουστική εμπειρία
ρυθμού και ευφορίας.

Demolition / ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ (Κίνα-ΗΠΑ) Σκηνοθεσία: J.P. Sniadecki
Το Chaiqian (Demolition) γυρίστηκε στο κέντρο του Chengdu, την πρωτεύουσα της επαρχίας Sichuan
στη Δυτική Κίνα, και είναι ένα πορτραίτο της μεταναστευτικής εργασίας, του αστικού τοπίου και της
εφήμερης σχέσης μεταξύ του κινηματογραφικού αντικειμένου και του δημιουργού της ταινίας.

Οι ταινίες που συμπεριλαμβάνονται στο Αφιέρωμα στο Κίνημα του Βρετανικού Ντοκιμαντέρ της δεκαετίας του ΄30 είναι:

HOUSING PROBLEMS / ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΕΓΑΣΗΣ (1935) Arthur Elton/E.H. Anstey
SHIPYARD / ΝΕΩΡΙΟ (1935) Paul Rotha
CHILDREN AT SCHOOL / ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (1937) Basil Wright
INDUSTRIAL BRITAIN / ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ (1931) Robert Flaherty
GRANTON TRAWLER / ΑΝΕΜΟΤΡΑΤΑ (1934) John Grierson
SPARE TIME / ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ (1939) Humphrey Jennings
The SAVING OF BILL BLEWITT / Η ΔΙΑΣΩΣΗ ΤΟΥ BILL BLEWITT (1937) Harry Watt
A MIDSUMMERS DAY'S WORK / ΜΙΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΕΡΓΑΣΙΜΗ ΜΕΡΑ (1939) Alberto Cavalcanti
NIGHT MAIL / ΝΥΧΤΕΡΙΝΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ (1936) Harry Watt/Basil Wright
The SONG OF CEYLON / ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΚΕΫΛΑΝΗΣ (1934) Basil Wright

Για περισσότερες πληροφορίες:
Κωνσταντίνος Αϊβαλιώτης / Νίκος Σφακιανάκης
τηλ: +30 210 6544917
email: ethnofest @ gmai l . com
url: www.ethnofest.wordpress.com
Nixon Cinema, Αγησιλάου 61Β, Κεραμεικός, τηλ: +30 210 3462077
Η είσοδος θα είναι δωρεάν. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Οι προβολές θα έχουν μόνο αγγλικούς υπότιτλους και ξεκινούν 18:३०

πηγή:tvxs.gr