Σωλ Μπέλοου (Bellow Saul).Αμερικανός μυθιστοριογράφος (Λασίν Κεμπεκ 1915 - Μπρούκλυν Μασαχουσέτη 2005), ο οποίος τιμήθηκε με το βραβείο Νομπέλ Λογοτεχνίας 1976, κυρίως για τη διαγραφή του χαρακτήρα του σημερινού ανθρώπου των πόλεων, που, μολονότι απογοητευμένος από την κοινωνία, διατηρεί άφθαρτο το πνεύμα του. Μεγαλωμένος σε εβραϊκό οικογενειακό περιβάλλον και τέλειος κάτοχος της γλώσσας Γίντις -η οποία επηρέασε το ύφος του στα Αγγλικά- υπήρξε ο πιο αντιπροσωπευτικός από τους Αμερικανοεβραίους συγγραφείς που το έργο τους κατέλαβε κεντρική θέση στη λογοτεχνία των ΗΠΑ μετά τον Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο Μπέλοου σπούδασε στο Πανεπιστήμιο του Σικάγου και στο Πανεπιστήμιο Νόρθγουεστερν, από το οποίο αποφοίτησε το 1937. Από τότε συνδύασε τη λογοτεχνική του δραστηριότητα με την ακαδημαϊκή σταδιοδρομία σε πολλά πανεπιστήμια των ΗΠΑ.
Με τα δυο πρώτα μυθιστορήματα του, Μετέωρος άνθρωπος (Dangling Man, 1944), και Το θύμα (The Victim, 1947), κέρδισε την εκτίμηση ενός μικρού κύκλου αναγνωστών. Αυτό που του χάρισε ευρύτερη αναγνώριση, και το Εθνικό Βραβείο Βιβλίου ήταν το έργο Οι περιπέτειες του Ωγκι Μαρτς (The Adventures of Augie March, 1953). Το έργο αυτό, ένα περιπετειώδεις μυθιστόρημα, είναι η ιστορία της ζωής ενός φτωχού νεαρού Εβραίου από το Σικάγο, της κωμικής συχνά πορείας του μέσα στον κόσμο του 20ου αιώνα και των προσπαθειών του να βρει σ΄αυτόν ένα νόημα. Το Χέντερσον, ο βασιλιάς της βροχής (Henderson the Rain King, 1959) συνέχισε το είδος του περιπετειώδους μυθιστορήματος, με την εξιστόρηση της περιπλάνησης ενός Αμερικανού εκατομμυριούχου στην Αφρική. Η νουβέλα Άρπαξε τη μέρα (Seize the Day, 1956) είναι μια μοναδική προσέγγιση του θέματος της αποτυχίας, σε μια κοινωνία όπου μόνη αξία είναι η επιτυχία. Ο Μπέλοου έγραψε επίσης τον τόμο διηγημάτων Οι αναμνήσεις του Μόσμπυ (Mosby΄s Memories, 1968) και το Στην Ιερουσαλήμ με επιστροφή (To Jerusalem and Back, 1976), που αναφέρεται σε ένα ταξίδι στο Ισραήλ.
Στα μεταγενέστερα μυθιστορήματά του Χέρτσογκ (Herzog, 1964), Ο πλανήτης του κ. Σάμλερ (Mr. Sammler΄s Planet, 1970), Το δώρο του Χάμπολτ (Humboldt΄s Gift,1975, Βραβείο Πούλιτζερ, 1976), Ο Δεκέμβριος του Κοσμήτορα (The Dean΄s December, 1982), Περισσότεροι πεθαίνουν από καρδιά (More die of Heartbreak, 1987), Μια κλοπή (A Theft, 1989) και The Bellarosa Connection (1989), ο Μπέλοου ανακάλυψε τη γνησιότερη λογοτεχνική φλέβα του. Οι ήρωες αυτών των έργων είναι Εβραίοι διανοούμενοι, των οποίων οι εσωτερικοί μονόλογοι παρουσιάζουν διακυμάνσεις, από την έξαρση μέχρι τη γελοιότητα. Αυτός ακριβώς ο συνδυασμός της πνευματικής επιτήδευσης και της σοφίας του δρόμου είναι η πρωτοτυπία στο έργο του.