Ελλάδα είναι κάπου στη μέση στην κατάταξη, που περιλαμβάνει δεδομένα από 70 χώρες, η έκπληξη όμως είναι η Σαγκάη της Κίνας, που συμπεριελήφθη για πρώτη φορά στη λίστα και κατάφερε αμέσως να πάρει πρωτιά.
Μισό εκατομμύριο μαθητές από 34 χώρες του ΟΟΣΑ και άλλες 36, μη μέλη, πήραν μέρος στην έρευνα με ερωτηματολόγια. Ενα πρώτο συμπέρασμα είναι ότι η Κίνα βελτιώνει σημαντικά τα πεπραγμένα της στον τομέα της εκπαίδευσης, ειδικά δε στην κατηγορία της ανάγνωσης, που αφορά την ικανότητα των παιδιών «να κατανοήσουν και να κάνουν χρήση της ανάγνωσης για να εξυπηρετήσουν προσωπικούς στόχους», το σινικό κράτος, αλλά και Ισραήλ, Πολωνία, Πορτογαλία, Κορέα, Ουγγαρία και Γερμανία βελτίωσαν τα αποτελέσματά τους. Οι τρεις πρώτες χώρες εδώ είναι η Σαγκάη (ανήκει στην Κίνα, αλλά καταγράφεται χωριστά), η Βόρεια Κορέα και η Φινλανδία, ενώ η Ελλάδα είναι στην 31η θέση, κάτω από το μέσο όρο. Στην κατηγορία των μαθηματικών η Ελλάδα έχει σημειώσει σημαντική βελτίωση και σήμερα είναι στην 39η θέση, με πρώτη τη Σαγκάη πάνω από τις έτερες ασιατικές, Σιγκαπούρη και Χονγκ Κονγκ. Στο επιστημονικό πεδίο, η Ελλάδα είναι στη θέση 40, με τις Σαγκάη, Φινλανδία και Χονγκ Κονγκ στην πρώτη τριάδα.
Ενδιαφέρον εύρημα της έκθεσης είναι, μεταξύ άλλων, ότι όταν οι γονείς είναι κοντά στα παιδιά τους, η απόδοσή τους βελτιώνεται. Αυτό ισχύει για τους γονείς που διαβάζουν τουλάχιστον μία ή δύο φορές την εβδομάδα στα παιδιά τους όταν είναι πρωτάκια στο Δημοτικό, αλλά και για εκείνους που συζητούν με τα 15χρονα παιδιά τους πολιτικά ή κοινωνικά θέματα τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.