Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

18 Μαΐ 2020

«Θέλουν σχολείο εξεταστική αρένα και μαζική απόρριψη παιδιών»

εν είναι η πρώτη φορά που χιλιάδες εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς εναντιώνονται σε κάποιο νομοσχέδιο υπουργού. Δεν είναι εξάλλου και λίγες οι φορές που αυτή η ταλαιπωρημένη εκπαιδευτική κοινότητα έχει κληθεί να εφαρμόσει νέους νόμους και μεταρρυθμιστικά σχέδια, για το καλό της παιδείας, που καλό δεν βλέπει. Αυτήν τη φορά όμως, εκπαιδευτικοί και γονείς, κάνουν λόγο για ένα ολοκληρωτικό, αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που έρχεται  να σαρώσει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.
Αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων με βάση προαγωγής 10 για όλες τις τάξεις, τράπεζα θεμάτων σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, επαναφορά της διαγωγής και αύξηση ποινών για τους μαθητές, νέες θεματικές από το νηπιαγωγείο και εισαγωγή «εργαστηρίων δεξιοτήτων», αξιολόγηση σχολικής μονάδας με άξονες και σχέδια δράσης, μείωση κατά το 1/3 των μαθητών των ΕΠΑΛ λόγω ηλικιακού ορίου 17 έτη στις εγγραφές, αύξηση των μαθητών ανά τμήμα σε δημοτικά και νηπιαγωγεία, άμεση μείωση μετεγγραφών και εισακτέων στα ΑΕΙ, ίδρυση ξενόγλωσσων τμημάτων με δίδακτρα, είναι αυτά που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο της Νίκης Κεραμέως, σύμφωνα με τα όσα λένε και γνωρίζουν από την παρουσίασή του, εν μέσω πανδημίας, οι εκπαιδευτικοί.
Τι σημαίνουν όμως στην πράξη όλα αυτά; Τι θέλουν να πουν, πως θα υλοποιηθούν και τι κατάσταση διαμορφώνουν όλες αυτές οι προσεχτικά διατυπωμένες αναδιαρθρώσεις; Εν τέλει στοχεύουν σε ένα σύγχρονο δημόσιο σχολείο που εξασφαλίζει στα παιδιά την παιδεία, η αξία της οποίας απολαμβάνει την απόλυτη κοινωνική συναίνεση;
Ο Γολγοθάς των εξετάσεων και η μορφωτική απόρριψη
«Πρόκειται για συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου και απαξίωση των εκπαιδευτικών και βέβαια για μια καθόλου πρωτότυπη ιδέα» λέει στο tvxs.gr, η εκπαιδευτικός Άννα Μπαχτή, μέλος του ΔΣ της E' ΕΛΜΕ Αν. Αττικής.
«Είναι διαχρονικοί στόχοι της ΕΕ, του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ για την εκπαίδευση και επιδίωξαν να εφαρμόσουν κι άλλες κυβερνήσεις. Αυτές είναι οι οδηγίες τους, αρκεί να διαβάσει κανείς την πρόσφατη μελέτη-πρόταση του ΣΕΒ για τις “Νέες δεξιότητες και τα Επαγγέλματα με Μέλλον” για να το διαπιστώσει» επισημαίνει και εξηγεί τι πιστεύει πως θα σημάνουν στην πράξη αυτά που προωθεί το νομοσχέδιο και γιατί αντιδρούν τόσο έντονα οι εκπαιδευτικοί.
«Το πολυνομοσχέδιο μετατρέπει το γυμνάσιο και το λύκειο σε εξεταστική αρένα. Επαναφέρει την Τράπεζα Θεμάτων σε όλες τις τάξεις στο Γενικό Λύκειο και στο ΕΠΑΛ και το “εθνικό απολυτήριο” με βαθμούς που μετράνε από την Α΄ Λυκείου, στήνοντας έναν εξεταστικό μαραθώνιο, αυξάνει τα εξεταζόμενα μαθήματα σε όλες τις τάξεις στο γυμνάσιο, αυξάνει το μέσο όρο προαγωγής σε 10 ανά μάθημα, για γυμνάσια και γενικά λύκεια. Αν ένας μαθητής, μια μαθήτρια έχει κάτω από 10 σε περισσότερα από τέσσερα μαθήματα, πρέπει να επαναλάβει την τάξη. Είναι προφανές ότι οι μαθητές που δεν έχουν το επαρκές οικονομικό υπόβαθρο, θα οδηγούνται στην μορφωτική και κοινωνική απόρριψη. Θέλουν με αυτόν τον Γολγοθά να αφήσουν έξω από την τριτοβάθμια αλλά και τη βασική εκπαίδευση μαζικά τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων».
Η συνέχεια εδώ